De Standaard

Solidariteitsprijs XL

De Standaard

Solidariteitsprijs XL

Schrijf u in en win gratis advertentieruimte

Voor de zeventiende keer op rij nodigen we alle non-profitorganisaties en creatieve breinen uit om hun stopping power en scherpe copy op onze lezers los te laten. Zo geven we goede doelen de kans hun boodschap kracht bij te zetten.

2020 wordt een XL-versie

Als EXTRA LUIK bovenop het gebruikelijke concept nodigen we dit jaar ook de kunst- en cultuursector uit om mee te doen. Zo willen we het cultuurleven als broodnodige zuurstof in een maatschappij in crisis een hart onder de riem steken. We vragen om met de boodschap* die de advertentie bevat, het belang en de kracht van kunst en creativitei in deze tijden te onderstrepen. Laat jullie creativiteit de vrije loop, al dan niet samen met een reclamebureau (dit is geen voorwaarde om mee te doen, wel een optie).

*we vragen dat de inhoud van de advertentie over het belang en de kracht van kunst en cultuur in deze tijden gaat, verteld vanuit de deelnemende organisatie of kunstvorm. Dus geen advertenties die gaan over de programmatie van het komende seizoen of een specifieke voorstelling.

Concreet

  • Maak kans op 1 van de 30 gratis advertenties op de achterkant van de krant tijdens de zomermaanden. Na de voorpagina is dit de meest prominente plaats.

  • Uit deze lange reeks worden begin september voor deze XL-editie twee winnaars gekozen door het publiek en twee door de vakjury.

  • Elke winnaar krijgt twee gratis paginagrote advertenties in onze krant, op te nemen in het jaar na de toekenning van de prijs en vrij in te vullen door de winnende organisaties.

Hoe werkt het?

  • Bevestig uw deelname t.e.m. dinsdag 30 juni.

  • Uw advertentie kan ingediend worden t.e.m. vrijdag 3 juli (23.59 u.).

  • Na een eerste interne selectie publiceren we in de zomer 30 advertenties.

  • De advertenties worden gepubliceerd van 13 juli tot en met 24 augustus.

  • Hierna kiest zowel het publiek als een professionele jury elk twee winnaars.

  • De prijs per winnaar bestaat uit 2x een GRATIS paginagrote advertentie in De Standaard (ter waarde van 63.100 euro per winnende organisatie).

WIE KAN DEELNEMEN?

De Standaard Solidariteitsprijs geldt enkel voor non-profitorganisaties*. Organisaties die niet voldoen aan deze voorwaarde en zich toch inschrijven, komen niet in aanmerking voor publicatie of deelname. Voor de creatie van uw advertentie mag u uiteraard een beroep doen op een extern reclamebureau. Per organisatie kan er 1 ontwerp worden ingediend.
* is een organisatie die onafhankelijk is van de overheid en zich op een of andere manier richt op een maatschappelijk belang.
Voor organisaties uit de kunst- en cultuursector is het criterium dat ze geen winstoogmerk hebben. Twijfelt u of uw organisatie in aanmerking komt? Mail naar solidariteitsprijs@standaard.be

De deadline om u in te schrijven is spijtig genoeg verstreken, u kunt niet meer deelnemen aan De Standaard Solidariteitsprijs 2020. Hopelijk tot volgend jaar!