Met de ATS keert Cadillac terug naar het segment van de premiummiddenklassers. Het vorige uitstapje in deze klasse, de BLS, mislukte maar er zijn voldoende redenen om aan te nemen dat de ATS wel zal overtuigen. Zo hebben de Amerikanen de auto deze keer helemaal zelf ontworpen, in plaats van een Saab 9-3 om te bouwen. Ook de productie blijft in eigen handen. 100 procent made in the USA met andere woorden.
Achterwielen
Nog een groot verschil is de aandrijving. Voor een sportiever weggedrag, kiest Cadillac voor achterwielaandrijving. De ATS volgt het voorbeeld van de BMW 3-Serie, Mercedes C-Klasse en Lexus IS.
Stijl
Het prototype is nog goed ingepakt, maar de eerste foto's geven je al een goede indicatie van het uiterlijk: sportieve, gedrongen lijnen in de typische Cadillac-stijl die we al enkele jaren kennen. De rolkooi in het interieur is uiteraard voorzien voor de veiligheid van de testrijders.
Cadillac start de productie van de ATS in juli 2012. Na de sedan komt er mogelijk ook een coupéversie.
Cadillac Ciel Concept: gezinscabrio
Cadillac ATS: compacte berline in de pijplijn
Cadillac Urban Luxury Concept: honey, I shrunk the Cadillac
Cadillac CTS-V SW: break met power
Cadillac XTS Platinum Concept: terug naar de top
Cadillac CTS-V Coupé: alle remmen los
Cadillac: teasing
Cadillac CTS Coupé: in productie
Presidentiële Cadillac : Een mobiele bunker voor Obama
Cadillac SRX : op weg naar de redelijkheid !
Cadillac heeft weer vertrouwen. In die mate zelfs dat het een aanval plant op de BMW 3-Serie, Mercedes C-Klasse en Audi A4. Onze scoopfotograaf schoot de eerste beelden van de nieuwe kleine Cadillac.