BRUSSEL -- Het Belgische productiehuis CZAR.BE is op het Internationale Reclamefestival in Cannes bekroond met een Gouden Leeuw. Het bedrijf kreeg de prijs voor het filmpje ,,Ear Tennis'', een reclamespot voor een spelconsole.
De Belgische regisseur Lionel Goldstein regisseerde het filmpje ,,Ear Tennis''. Het vertelt het levensverhaal van een jonge Chinese sportman die tafeltenniskampioen wil worden. Hij beoefent evenwel een bijzondere vorm van tafeltennis: ,,oor-tafeltennis'', dat in China zeer populair is. Met zijn enorme oren in de vorm van een tafeltennisracket overwint de kerel al zijn tegenstanders. De reclamespot werd uitgezonden in zowat de hele wereld.

CZAR.BE werd in 1999 opgericht. Vorig jaar won het productiehuis ook al een Gouden Leeuw in Cannes. Het was toen de eerste keer dat Belgen die prijs in de wacht sleepten.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig