BRUSSEL -- Het beursgenoteerde Roularta Media Group heeft een participatie van 50 procent genomen in het Franse Idéat Editions, uitgever van lifestyle-magazine Ideat.

De andere helft blijft in handen van Laurent Blanc, de stichter van het magazine en ex-directeur Publiciteit bij Renault Frankrijk, zo deelt Roularta Media Group vandaag mee.

Ideat is een tweemaandelijke lifestyle-magazine met ruime aandacht voor binnenhuisinrichting, mode en cultuur. Het tijdschrift heeft een oplage van 80.000 exemplaren en een betaalde verspreiding in Frankrijk van 46.800 exemplaren. Idéat Editions kende in 2000 een omzet van 12 miljoen Franse frank (73,2 frank), aldus Roularta Media Group.

Na de participatie in 'A Nous Paris', de gratis bedeelde krant in de Parijse Metro, en in 'Studio Press', breidt Roularta Media Group via Idéat zijn aanwezigheid in Frankrijk verder uit.

Laurent Blanc blijft voorzitter van Idéat Editions. Philippe Boulnois, die Roularta Media Group in Frankrijk vertegenwoordigt, wordt directeur-generaal, aldus nog de mededeling.