Het verschil tussen een telefoontje aan het juiste of aan het verkeerde adres zit vaak in een kleine cijferverwarring. Daar kan relaxatietherapeute Anne Van Orshoven uit Aalst over meepraten. ,,Ik krijg elke dag tientallen oproepen die voor Electrabel bestemd zijn. Ik probeer kalm te blijven maar het wordt stilaan onhoudbaar. Het lijkt op telefoonterreur.''

Mevrouw Van Orshoven helpt gestresseerde mensen volledig te ontspannen maar door de tientallen Electrabeltelefoontjes die ze dagelijks krijgt, dreigt ze nu zelf gestresseerd te raken.

,,Het begint doorgaans al 's ochtends vroeg'', zegt ze. ,,Mevrouw, ik heb een probleem met mijn waterleiding. Kan u daar dringend iets aan doen? klinkt het. Ik blijf dan zo vriendelijk mogelijk en zeg dat de waterleiding niet direct mijn specialiteit is. Anderen bellen om te melden dat ze een huis aan het bouwen zijn en dat ze zo snel mogelijk elektriciteit op de werf nodig hebben. Gistermiddag belt een dame en zegt zonder enige inleiding dat ze haar rekening niet betaald heeft maar dat ze dat morgen zeker zal doen. Ik had haar beter mijn rekeningnummer opgegeven, want ik verlies kostbare tijd met al die verkeerde telefoons.''


Wezenlijk verschil
,,Er is een wezenlijk verschil tussen het Electrabelnummer en dat van mij'', zegt de relaxatiedame. ,,Maar blijkbaar maken veel mensen dezelfde fout. Electrabel heeft als centraal oproepnummer 078/35.33.34 en ikzelf 053/78.35.33. Maar heel wat mensen uit de Aalsterse regio draaien het zonenummer 053 en dan het nummer van Electrabel zonder de nul. Dan zitten ze plots bij mij. Het centraal Electrabelnummer raakt bij de mensen steeds meer ingeburgerd maar de vergissingen blijkbaar ook'', aldus Anne Van Orshoven, die alsmaar meer oproepen krijgt. Zij lanceert via onze krant volgende oproep: ,,Alstublieft mensen, draai het juiste nummer als je bij Electrabel moet zijn, want ik ben maar een kleine zelfstandige die aan mensen leert hoe ze zich moeten ontstressen.''