Het Boudewijnpark in Brugge pakt in 2004 uit met een zeeleeuwenspektakel. Het idee om het spektakel te organiseren, kwam van de Spaanse investeerder Aspro. Die werd enkele maanden terug de partner van het Sint-Michielse pretpark. Met de zeeleeuwenshow en de bijhorende infrastructuur is volgens commercieel directeur Bart Vermeulen naar schatting een bedrag gemoeid van 625.000 euro. Het denkwerk over nieuwe mechanische attracties is volop bezig.

De nieuwe attractie komt op het deel van de vijver ter hoogte van de pedalo's. De zeeleeuwen krijgen er een huisvesting met aangepast water, plantendecor en rotspartij. De bezoeker kan de dieren bekijken vanop een tribune met duizend zitjes. Het gaat om een open tribune met dak. Om het geheel ook onderwater te zien, komt er een doorkijkwand.

De zeeleeuwen komen uit eigen kweek binnen het dolfinarium en worden aangevuld met gelijksoortige Californische zeeleeuwen uit de andere Aspro-parken. ,,Met de nieuwe attractie willen we onder meer de schoolgaande jeugd bereiken'', stelt Vermeulen. ,,De shows zijn educatief en recreatief getint. Nu hebben we hier zeven zeeleeuwen. Normaal zijn ze met voldoende om ook het nieuwe park te bevolken. Of de zeeleeuw volledig verdwijnt uit de dolfijnenshow hebben we nog niet uitgemaakt.''


Roofvogels
Het Boudewijnpark is bekend om zijn dolfinarium met zeeleeuwen en dolfijnen. Dit jaar is er ook show met roofvogels en papegaaien. Daarvoor huurde het attractiepark de Wase valkenier Geroen De Smet in. Hij heeft in de loop der jaren een internationale reputatie opgebouwd. Met zijn show richt hij zich vooral op het publiek tussen vier en twaalf jaar. Het Boudewijnpark wil zich steeds meer profileren als een familiaal en kindvriendelijk attractiepark.