Kelderbrand in appartementsblok

De brandweer van Oudenaarde moest maandagavond uitrukken voor een brand in de kelder van een appartementsblok in de Pauwel Vanderscheldenstraat. Een bewoner, die een rookontwikkeling had opgemerkt, verwittigde de hulpdiensten. De brand was snel onder controle. De schade bleef beperkt tot de kelderruimte. De oorzaak is vermoedelijk een kortsluiting in een elektriciteitskast. De bewoners moesten het enige tijd zonder stroom stellen. Een team van Gaselwest kwam ter plaatse om de elektriciteitsvoorziening te herstellen. (pd)