favoriete aandelen Deutsche Bank
Haalt twee derde van zijn omzet uit coatings en verven: hoge toetredingsbarrières en sterke positie in groeilanden (40% omzet). Kan hogere grondstoffenprijzen doorrekenen. 2011: K/W 10,4.

Michelin (55 euro): koersdoel 70 euro

Sterk herstel in 2010 en na kostenbesparingen hoge cashflows. Haalde kapitaal op om in groeilanden te investeren waar het maar 20% van zijn omzet haalt.

Philips (22 euro): koersdoel 32 euro

Heeft bedrijfsstructuur sterk vereenvoudigd, waardoor hogere marges mogelijk zijn. Ook focus op hogere groei dankzij onder meer groeilanden. 10 keer verwachte winst 2011.

Unilever (23 euro): koersdoel 27 euro

Defensief aandeel: meer dan de helft van omzet komt uit voeding. Leed onder prijsdruk, maar mogelijk is dit voorbij. Groeit in opkomende landen. 14,4 keer verwachte winst 2011.

Vivendi (20 euro): koersdoel 24 euro

Voor de helft een telecomgroep die groei haalt uit een aantal bijzondere activiteiten zoals gaming, telecom in Brazilië, Canal+ en Universal Music Group. 8,8 keer verwachte winst 2011, dividendrendement 7%.