Telenet-CEO Duco Sickinghe:
Telenet-CEO Duco Sickinghe Foto: Jobat.be
Terwijl veel bedrijven het voorbije jaar in het rood gingen, noteerden de telecombedrijven nog groei. Volgens Telenet-CEO Duco Sickinghe kan nochtans elke zekerheid snel omver gegooid worden.

Waaraan ligt het dat de telecom zo vaak met de vinger gewezen wordt?

Misschien ligt dat voor een stuk aan de tijdgeest. Zijn er klachten over Telenet bij de ombudsman? Natuurlijk. Maar als het om twee op de duizend klanten gaat, kan je dat toch niet slecht noemen? Veertig procent van de bonus van onze top 100-managers wordt trouwens uitbetaald op basis van de klanttevredenheid.

Speelt er misschien wat afgunst mee in de kritiek op uw sector?

De mobiele sector wordt erg geviseerd, zeker in zijn prijszetting. Maar wij hebben ook veel klanten laten upgraden, meer capaciteit gegeven voor hetzelfde bedrag. Ons pakket ComfortNet is de laatste twee jaar zo eigenlijk een kwart goedkoper geworden. Het beeld van duur internet is een beetje scheefgetrokken.

Jullie openen in februari een nieuw contactcenter in Herentals. Daar zouden 100 mensen aan de slag kunnen.

Door het toenemend aantal klanten moeten we wel meer klantenservice leveren. Het is een geluk dat we kunnen aanwerven. Ondanks de crisis willen mensen nog altijd internet en digitale tv hebben. Telenet zit dus in een sector die relatief onafhankelijk staat ten opzichte van de crisis. Toch komt het succes niet uit de lucht vallen. Daarom innoveren we voortdurend.

>