-  DELHAIZE. Nieuwe naam voor Kash'n Karry.
-  EEBIC. 46 nieuwe bedrijven, 42 miljoen euro kapitaalsverhogingen.
-  MOBISTAR. Sluit zich aan bij claim van Base tegen Proximus
-  UTOPIA GROUP. Bioscopen veranderen naam in Utopolis.

DELHAIZE. Nieuwe naam voor Kash'n Karry.

Delhaize verandert de naam van zijn Amerikaanse afdeling Kash n' Karry in Sweetbay Supermarket, in een poging om de keten nieuw leven in te blazen. Alle winkels moeten binnen de volgende drie jaar van naam veranderen. Delhaize voorziet in het eerste kwartaal 88 miljoen dollar voor de reorganisatie.

(bloomberg)

EEBIC. 46 nieuwe bedrijven, 42 miljoen euro kapitaalsverhogingen.

De Brusselse incubator EEBIC en zijn investeringsnetwerk Business Angels Connect hebben de afgelopen vijf jaar 46 nieuwe, innoverende bedrijven uit het Brussels Gewest begeleid bij hun opstart en ontwikkeling. In totaal kon voor 42 miljoen euro aan kapitaalsverhogingen gerealiseerd worden.

EEBIC biedt samen met Business Angels begeleiding bij de oprichting en financiering van innoverende bedrijven. Ze doen dat onder meer door een netwerk op te bouwen van mogelijke kandidaat-investeerders of door zelf te investeren. EEBIC en Business Angels hebben vanaf 1999 meer dan 200 bedrijven gecoacht. In totaal gaat het om ruim 1.500 projecten.

(belga)

MOBISTAR. Sluit zich aan bij claim van Base tegen Proximus

Mobistar sluit zich aan bij de rechtszaak die gsm-operator Base aanspande tegen Proximus. Base betwist de prijzen die Proximus aanrekent voor het afhandelen van oproepen naar zijn net. Mobistar vraagt een expert om het bedrag van de schadevergoeding te bepalen.

(nna)

UTOPIA GROUP. Bioscopen veranderen naam in Utopolis.

De vier bioscoopcomplexen van de Utopia Group in ons land zullen vanaf 10 maart de naam Utopolis dragen. In Turnhout is de nieuwe merknaam al een tijdje in gebruik, maar in Mechelen, Lommel en Aarschot ruimen de Cinécity-bioscopen nu pas plaats voor Utopolis complexen. De naamsverandering wordt diezelfde dag ook in de overige landen waar Utopia Group actief is (Luxemburg, Frankrijk en Nederland) doorgevoerd. Met de campagne wil het moederbedrijf vooral zijn bedrijfsidentiteit benadrukken. Voor de promotie van de nieuwe merknaam werd een speciale actie op touw gezet ten voordele van de Belgische Nationale Stichting voor onderzoek op het gebied van kindercardiologie en van de Nederlandse Hartstichting.

(belga)