BRUSSEL - Gsm-gebruikers die een Tempo-kaart van Mobistar hebben, konden de voorbije dagen moeilijkheden ondervinden bij het herladen van hun belkrediet. Als ze hun kaart telefonisch probeerden op te laden, kregen ze een elektronische stem te horen die hen op de problemen wees.

Olivier Lechien, de woordvoerder van Mobistar, geeft toe dat er ,,kleine vertragingsproblemen'' waren bij het herladen van Tempo-kaarten. Al zegt hij er onmiddellijk bij dat de problemen ondertussen al opgelost zijn. Bovendien deden de moeilijkheden zich maar ,,sporadisch'' voor en dan nog alleen bij het toekennen van promoties.

,,De vertraging deed zich voor bij het verkrijgen van een korting'', zegt Lechien. Iemand die zijn kaart voor 15 euro herlaadde en daarbij bijvoorbeeld 5 euro extra kreeg, kreeg onmiddellijk zijn 15 euro belkrediet, maar moest even wachten op de 5 euro promotie. Maar, verzekert Lechien, de klanten verliezen de promoties niet.

Over hoe de storingen konden gebeuren, wil Lechien niet in detail treden.

Mobistar is druk bezig met het vernieuwen en upgraden, van zijn software. Mogelijk veroorzaakte dat de problemen.

(lej)