De buitenlandse activiteiten van Duvel Moortgat belopen al 35 procent van de groepsomzet.

De omzet van de brouwerij uit Puurs steeg in 2005 met 8,2 procent, tot 66 miljoen euro. In het buitenland nam de omzet met een kwart toe, vooral dankzij de groei in Tsjechië, Groot-Brittannië en de VS. De activiteiten van Duvel in het buitenland belopen nu al 35 procent van de groepsomzet. In 2004 was dat nog maar 30 procent.

Alle biermerken lieten een toename optekenen: de omzet van Duvel steeg met vijf procent, de abdijbieren van Maredsous gingen 17 procent vooruit, Bel Pils maakte een sprong van 12 procent en Vedett zag zijn omzet bijna verdubbelen. In Tsjechië zag het ter plekke gebrouwen Bernard zijn verkoop met 28 procent stijgen, en in de VS steeg de omzet van brouwerij Ommegang met 39 procent.

Ook de winst van de groep Duvel Moortgat steeg in 2005, met 15,3 procent tot 9,7 miljoen euro. De raad van bestuur stelt voor om het dividend voor de aandeelhouders te verhogen van 0,58 euro tot 0,65 euro per aandeel.

Voor dit jaar ligt de nadruk in het buitenland op de merken Duvel en de abdijbieren Maredsous. De brouwer gaat daarom de verkoopteams en marketinginspanningen nog meer uitbouwen. In de VS wordt de capaciteit van brouwerij Ommegang verdubbeld, goed voor een investering van 6 miljoen. In eigen land plant Duvel Moortgat een uitbreiding van een nieuwe brouwzaal, voor een totale investering van 10,5 miljoen euro. Het project loopt over 2006 en 2007. De omzet zou dit jaar met 6 tot 8 procent groeien, en de nettowinst met 7 tot 10 procent, verwacht de brouwer.

De resultaten zouden normaal gezien pas na beurstijd bekendgemaakt worden, maar het persbureau Belga verspreidde ze per vergissing al een uurtje vroeger.