West-Vlaming Bernard Deryckere (48) heeft het grootste deel van zijn carrière bij producenten van zogenaamde ,,fast moving consumer goods'' gewerkt.

Tussen 1983 en 1987 was hij onder meer productmanager van Persil bij Henkel Belgium om in 1987 over te stappen naar Hartog (Unilever Belgium) waar hij key account manager werd voor winkelformules als Makro, Sarma, Nopri, Unic en dergelijke.

Bij Unilever zou hij ook instaan voor de lancering van Lipton Ice Tea, werkte hij enkele jaren in Portugal en werd hij European Category Director van Lipton Europa. Hij gaf ook enkele jaren leiding aan de bakkerij-afdeling van Unilever in de Benelux en Frankrijk en was als ceo van Unilever Bestfoods Scandinavia nauw betrokken bij de fusie van Unilever en Bestfoods. Toen was het even genoeg en wou het terug naar België.

Bij Vandemoortele vernieuwde hij het Alpro-team grondig, zorgde voor focus en versterkte de organisatie. Deryckere, opgegroeid in Oostende, is gehuwd en heeft twee kinderen. Magali (16 jaar) en Thomas (14 jaar).

(pdd)