Op de lezersmarkt De Persgroep en Rossel mogen geen gezamenlijk pakket aanbieden van De Tijd en een van de andere kranten die ze uitgeven. Die voorwaarde werd ook al gesteld bij de overname van L'Echo . Een combinatie aanbieden van bijvoorbeeld een abonnement op De Tijd en L'Echo - of op De Tijd en Het Laatste Nieuws - mag dus niet.

Op de markt voor wettelijke en financiële advertenties De Persgroep en Rossel mogen geen verplichte of exclusieve combinaties opleggen van financiële en wettelijke advertenties - zoals bijeenroepingen van vennootschappen of wettelijk verplichte aankondigingen van overnames - in De Tijd en in een of meer van hun andere krantentitels. Met exclusieve combinaties wordt bedoeld dat ze de adverteerder niet mogen verbieden in een andere, concurrerende krant te adverteren. Andere krantenuitgevers moeten ook ,,gelijke toegang'' krijgen tot ,,optionele combinatiekortingen'' die de Persgroep en Rossel zouden toestaan voor wettelijk en financiële advertenties tussen De Tijd en een van hun andere krantentitels. Met andere woorden: als een adverteerder een korting zou krijgen omdat hij zijn advertentie in zowel De Tijd als L'Echo (of De Morgen ) plaatst, moet hij dezelfde korting krijgen als hij die advertentie in De Tijd en bijvoorbeeld De Standaard plaatst.

Levering van koerslijsten

Bij de levering van kant-en-klare koerslijsten aan de schrijvende pers mogen geen discriminerende voorwaarden toegepast worden, en mag het aanbod ook niet ,,zonder enige objectieve rechtvaardiging'' verminderd worden tegenover het huidige aanbod. Sommige waarnemers hadden verwacht dat Rossel en de Persgroep verplicht zouden worden deze activiteit - die wordt uitgevoerd door Tijd-dochter Tijd Beurs Media - te verkopen, omdat ze door de combinatie van L'Echo met De Tijd een volledig monopolie hebben. De Raad voor de Mededinging heeft echter geoordeeld dat er potentieel en op langere termijn wel andere aanbieders van deze informatie kunnen opduiken, zoals bijvoorbeeld Reuters.

(kdr)