-  AIRBUS. Hoopt op 50 orders voor A350.
-  CANAL PLUS. Uitzendrechten Frans voetbal maal twee.
-  COMMERZBANK. Ziet fusie met Postbank zitten.
-  GENERAL MOTORS. Zou nog eens 300 tot 400 miljoen euro willen besparen.
-  VERSATEL. Nederlandse mediatycoon verhoogt belang.

AIRBUS. Hoopt op 50 orders voor A350.

De Europese vliegtuigbouwer Airbus hoopt tegen juni 2005 nog 50 bestellingen binnen te halen voor het nieuwe passagiersvliegtuig A350. Dat verklaarde topman Forgeard aan Le Monde . De A350 heeft net als zijn grotere broer A380 een brede romp en kan 250 tot 300 passagiers vervoeren. De topman van Airbus erkende dat de ontwikkelingskosten voor de A380 hoger oplopen dan gepland. De meerkosten schommelen tussen 500 miljoen en 1,5 miljard euro.

(reuters)

CANAL PLUS. Uitzendrechten Frans voetbal maal twee.

Canal Plus is bereid om jaarlijks 600 miljoen euro op tafel te leggen voor de exclusieve uitzendrechten van het Franse ligavoetbal van 2005 tot 2008. Die uitzendrechten kosten momenteel slechts 305 miljoen euro per jaar.

(reuters)

COMMERZBANK. Ziet fusie met Postbank zitten.

Commerzbank is geïnteresseerd in een fusie met zijn concurrent Postbank. De directievoorzitter van Commerzbank, Klaus-Peter Müller, verklaarde dat in een gesprek met de krant Welt am Sonntag . Müller wijst erop dat door zo'n fusie de grootste Europese retailbank kan ontstaan.

Postbank, een onderdeel van Deutsche Post, liet dit weekeinde onmiddellijk weten dat het bedrijf niet te koop staat.

(reuters)

GENERAL MOTORS. Zou nog eens 300 tot 400 miljoen euro willen besparen.

De automobielconstructeur General Motors zou volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung in Europa bijkomend kosten willen besparen Volgens de krant gaat het jaarlijks om een bedrag tussen 300 tot 400 miljoen euro. De autogroep denkt onder meer aan het terugschroeven van de voorraadkosten en de onderzoeks- en ontwikkelingsbudgetten.

GM maakte eerder bekend dat het onder andere via de schrapping van 12.000 banen in Europa 500 miljoen euro wil besparen.

(reuters)

VERSATEL. Nederlandse mediatycoon verhoogt belang.

De mediatycoon John de Mol heeft zijn belang in de telecomgroep Versatel verhoogd van 25,1 naar 41,7 procent. Dat gebeurde al op 10 november maar De Mol maakte het pas dit weekeinde bekend. De Mol is de man achter de reality-soap Big brother .

(reuters)