In de categorie televisie kan Eén zijn koppositie behouden. De omroep blijft ongeveer status-quo met 27,2 procent. Op de tweede plaats staat de VTM. Vorig strandde het station uit Vilvoorde nog op drie, na Canvas. Dit jaar hebben die twee haasje-over gespeeld. VT4 staat op vier en Kanaal Twee (alweer dalend) maakt de top-vijf volledig. Vitaya en VijfTV (op zes en zeven) werden vooral door vrouwen gesmaakt.

 Bij de tijdschriften krijgt ,,Humo'' (25,7 procent) een flinke knauw, maar het weekblad blijft ,,hors competition''. ,,P-Magazine'', de nummer twee, komt ver achter ,,Humo'', met net geen tien procent. De nummers vier en vijf (,,Flair'' en ,,Knack'') dalen flink, nummer zes (,,Sport Magazine'') doet voor het eerst mee en staat op zes.

Bij de kranten haalt ,,Het Laatste Nieuws'' het ereschavot met bijna 32 procent. ,,Het Nieuwsblad'' komt op twee met 15,5 procent, ,,De Standaard'' op drie met twaalf procent. ,,Het Laatste Nieuws'' stijgt, ,,De Morgen'' en ,,De Standaard'' dalen, maar dat zou volgens de organisatoren komen omdat er meer lager opgeleiden aan de enquête deelnamen.

Bij de radio is de grote winnaar Q-Music. Het merk stijgt naar 34,5 procent. Studio Brussel volgt met 22,3 procent. Donna, op drie, is de grote verliezer met 15,4 procent. Twee jaar geleden haalde dat station nog bijna 40 procent.


 

Top-tien van de radiostations
Q-Music (34,5%)
Studio Brussel (22,3%)
Donna (15,4%)
4FM (7,0%)
Radio 2 (6,7%)
Radio 1 (5,8%)
Topradio (4,1%)
Klara (1,6%)
Radio Contact (1,2%)
Be One Radio (1,2%)