GB lanceert vandaag het eerste nummer van ,,Mijn GB'', een driemaandelijks lifestylemagazine rond evenwichtige voeding en welzijn. Het blad wordt op 300.000 exemplaren gratis verspreid in de GB-winkels, met uitzondering van GB Express. Het eerste nummer wordt uitzonderlijk ook opgestuurd naar 300.000 trouwe gebruikers van de Happy Dayskaart.

Met het magazine wil GB naar eigen zeggen anticiperen op het Nationaal Plan Voeding & Gezondheid. Het blad bevat informatie over evenwichtige voeding, maar geeft bijvoorbeeld ook tips om meer te bewegen. ,,Mijn GB'' telt 52 pagina's en verschijnt bij het begin van elk seizoen.

De reclame in ,,Mijn GB'' wordt beperkt gehouden, zegt woordvoerster Karen Couck. In elk nummer zijn hoogstens vier pagina's reclame voor externe adverteerders voorzien. Daarnaast bevat een aantal rubrieken ook productinformatie over producten die bij GB te koop zijn.

Delhaize heeft al jarenlang een eigen magazine, De Leeuw. Dat wordt verspreid op meer dan 600.000 exemplaren.

(kdr)