Delta Lloyd Bank opent 44 nieuwe verkooppunten en 26 selfbanks, en zoekt nieuwe distributiekanalen.

Delta Lloyd Bank, dat ontstond uit de samensmelting van Bankunie en de Bank van Limburg, is meer dan ooit ambitieus. De nichebank mikt vooral op tweeverdieners, vrije beroepen, KMO's en zelfstandigen, en wil zijn marktaandeel in die doelgroep verveelvoudigen tot 10 procent.

Om dat doel te bereiken, voorziet topman Piet Verbrugge allerlei initiatieven. Zo opent de bank dit jaar 44 nieuwe verkooppunten, zowel via eigen kantoren als zelfstandige agenten.

Daarnaast plant Delta Lloyd ook 26 nieuwe selfbanks en wil de bank de distributiekanalen uitbreiden. Met name het nieuwe statuut van bankmakelaar opent nieuwe perspectieven. De bank overweegt samenwerkingsovereenkomsten met partijen die meerdere makelaars vertegenwoordigen.

Na de volledige integratie van Bank Nagelmackers wil Delta Lloyd Bank ook haar private bankingactiviteiten ondersteunen via de lancering van nieuwe producten, waaronder een ethisch beleggingsfonds.

De bank herhaalde dat de winst voor belasting in 2005 met 50 procent is gestegen tot 18,3 miljoen euro. Ook het operationeel resultaat klom de helft hoger. De woonkredieten dikten aan met 47 procent tot 413 miljoen euro, de kredietportefeuille groeide 32 procent tot 567 miljoen en de spaardeposito's stegen met 17 procent tot 440 miljoen euro.

(nta)