De verzekeraar AGF Belgium, dochter van het Duitse Allianz, heeft 1,007 miljard omzet geboekt.

Daarmee ligt de omzet 5,8 procent hoger dan een jaar eerder. De groep heeft zich tot doel gesteld om de derde makelaarsverzekeraar te worden in België, na Fortis en Axa. In de afdeling Leven steeg de omzet met 23,8 procent. Voornamelijk het Tak 21-product Invest for Life deed het zeer goed, met 91 procent meer nieuwe inschrijvingen. In de afdeling Groepsverzekeringen steeg de omzet met 7,5 procent.

Bij de schadeverzekeringen, waar momenteel een bikkelharde concurrentie woedt, ging de omzet met 2,6 procent vooruit, met een uitschieter van 4,4 procent bij de autoverzekeringen. Bij de hospitalisatieverzekeringen steeg de omzet met 15,6 procent.

Tegenover die hogere inkomsten stond een lagere schadelast, wat een positief effect had op de winst. Het nettoresultaat kende meer dan een verdubbeling tot 52,4 miljoen euro. AGF Belgium mikt dit jaar op een groei van vijf tot tien procent. Het aantal makelaars waarmee de verzekeraar samenwerkt, zal dit jaar worden uitgebreid tot 600, dubbel zoveel als drie jaar geleden.

(cv)