Sterke groei voor Duval Guillaume
Foto: © Wouter Van Vooren
Duval Guillaume breidde begin dit jaar nog uit met een dochterbedrijf in Frankrijk.

De geconsolideerde omzet van de groep klokte in 2005 af op zo'n 68,3 miljoen euro. In 2004 was dat 61,4 miljoen euro. Daarop werd een income (een term uit de reclamewereld die duidt op de omzet min de aankoop van mediaruimte) gegenereerd van 20,7 miljoen euro, een groei van 17 procent. Als belangrijkste succesfactoren noemt Duval Guillaume het ,,geïntegreerde" communicatie-aanbod over verschillende media heen, het blijvende vertrouwen van bestaande klanten en de groeiende internationale uitstraling.

Duval Guillaume Brussel, het sterbureau van de groep, was goed voor zowat de helft van het income . Met o.a. Feeling, Beka en Ricard haalde het verschillende nieuwe klanten binnen. Ook op creatief gebied was 2005 vruchtbaar: er werden vijftien nationale en internationale prijzen weggekaapt.

Voor de Antwerpse tak van Duval Guillaume was 2005 een ,,overgangsjaar". Het zakelijke en creatieve management werd vervangen en het income bleef stabiel op drie miljoen euro.

De sterkste stijger binnen Duval Guillaume is de online-poot Duval Guillaume E. Vorig jaar steeg het income met 43 procent tot 2,15 miljoen euro. Volgens de groep is er een steeds grotere integratie van online-projecten in de activiteiten van de andere DG-bureaus. Duval Guillaume Corporate, gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie, steeg 27 procent tot 2,8 miljoen euro. Creadvice tenslotte, de afdeling voor databasemarketing, sloot het jaar af met 16,4 procent meer income .

Met de opening van Duval Guillaume New York vorig jaar bevestigde de groep zijn internationale ambities. De eerste klanten zijn o.a. Neuhaus, One Second mondverfrisser en de US Navy. Ook voor de herlancering van Bazooka kauwgom werd het New Yorkse bureau aangesproken.

In 2006 breidt Duval Guillaume zijn zakelijk territorium nog verder uit met een dochterbedrijf in Frankrijk. Begin dit jaar opende Creadvice France de deuren.

(fpe)