-  Belgische reclame wint reclameleeuw
-  Opec beslist pas eind juli over productieverhoging
-  Charles de Liedekerke voorzitter Cobehold
-  6.000 banen op de wip bij Oracle

Belgische reclame wint reclameleeuw

Van de vier Belgische reclamemakers die de shortlist haalden op het Reclamefilm Festival in Cannes, heeft er één een leeuw in de wacht gesleept. Het Belgische regisseursduo Lionel Goldstein won de bronzen leeuw met een spotje voor de Franse verzekeraar La Mondiale. De grote winnaar van het festival was de ,,mountain"-film van het reclamebureau TBWA London voor Sony Playstation.

Opec beslist pas eind juli over productieverhoging

De Opec beslist pas op 21 juli over een verdere verhoging van het productiemaximum. Dat heeft de Venezolaanse minister van Olie, Rafael Ramirez, vrijdag gezegd. Begin deze maand besloot de Opec, de organisatie van olieproducerende en -exporterende landen, de productie met twee miljoen vaten per dag te verhogen. Sinds dat besluit is de prijs van een vat olie met 5 dollar gedaald, naar ongeveer 37 dollar. Het idee is de productie met nog eens een half miljoen vaten te verhogen.

(ap)

Charles de Liedekerke voorzitter Cobehold

De investeringsmaatschappij Cobehold, een afsplitsing van Cobepa, heeft Charles de Liedekerke benoemd tot niet-uitvoerend voorzitter. De advocaat Charles de Liedekerke (51) is vanuit de advocatuur actief geworden in het bedrijfsleven zoals bij Bekaert waar hij bestuurder is alsook bij Carmeuse en de bouwgroep Lafarge. Bij die laatste was hij lid van het uitvoerend comité. Cobehold is in handen van een aantal Interbrew-families en de familie Van Malderen. Cobehold heeft onder meer belangen in Carglass en D'Ieteren.

(pdd)

6.000 banen op de wip bij Oracle

De Amerikaanse IT-groep Oracle verwacht dat ze maximaal 6.000 personen ontslaat na de overname van PeopleSoft, als de overname die op 7,7 miljard dollar becijferd wordt doorgaat. De ontslagen zouden vooral in de verkoop vallen.

(bloomberg)