Axel Springer Verlag, Duitslands grootste krantenuitgever, gaat een claim van zowat 500 miljoen euro indienen tegen de betaaltelevisiedochter van de mediareus KirchMedia, die vorige maand een gerechtelijk akkoord aanvroeg.

Axel Springer eist geld omdat KirchMedia eerdere afspraken niet zou zijn nagekomen rond de overname van 11,5 % in de tv-groep ProSiebenSat1 Media. De uitgever oefende daarvoor in januari een verkoopoptie uit, maar KirchMedia betwist de geldigheid van die optie.