De promotiefilm van het jaar


BRUSSEL -- Het mooiste reclamefilmpje van 2001 was te zien op CNN. In de nadagen van 11 september zette de nieuwszender in samenwerking met de reisindustrie een campagne op om het geschokte vertrouwen van de Amerikaanse bevolking -- en door de universele aanwezigheid van CNN per definitie ook van de rest van de wereld -- te herstellen. ,,Amerika is en blijft een fantastisch land en de perfecte reisbestemming'', luidde de boodschap.

Get back on those airplanes. President George Bush komt het zelf zeggen in de spot (gesampled van CNN uiteraard), en ook burgemeester Giuliani van New York fietst even door het beeld. Langzaam wordt het eenheidsgevoel versterkt. We zien koks en hostesses, portiers en brandweerlui, kinderen en bejaarden. Iedereen is een beetje held geworden, of voelt zich toch zo, en verzekert de kijker met een brede grijns dat reizen weer kan. Nee: moet .



Voor wie zouden anders al die lekkernijen bereid worden ...

Niet te missen