Met X$^5 geeft BMW concurrentie stevig antwoord

BMW X5. Mnnchen betreedt nieuw terrein

Jos Gryseels BMW wil een leidende rol spelen in het lucratieve marktsegment van de sportieve en luxueuze vrijetijdswagens. Eerder al poogde Mercedes met de M-klasse de opmars van de Amerikaanse en Japanse constructeurs te counteren. Met een permanent op de vier wielen aangedreven X 5 gaat BMW vooral de concurrentie aan met Mercedes M. De X 5, die in het Amerikaanse Spartanburg wordt gebouwd, komt pas in de lente van 2000 naar Europa.
IN de nichemarkt van luxueuze vrijetijdsauto's woedt een bikkelharde strijd. Tot voor kort maakten enkel Jeep met de Grand Cherokee, de statige Range Rover en Toyota met de machtige Land Cruiser (eventueel in Lexus-uitvoering) deel uit van het exclusieve clubje. Toen kwam plots Mercedes met de M-klasse voor de proppen. Mercedes was meteen de eerste constructeur van een luxueuze terreinauto die vierwielaandrijving compleet op elektronica deed steunen.

Met de kennis dat de meeste eigenaars van ...

Niet te missen