Supermarktketen Colruyt heeft over het derde kwartaal van zijn boekjaar 2007/08 een omzet geboekt van 1,507 miljard euro. Dat is iets beter dan de gemiddelde analistenverwachting van 1,459 miljard euro. Over de eerste 9 maanden steeg de omzet met 8,6 procent tot 4,222 miljard euro. Dat meldt Colruyt in een persbericht.
Colruyt heeft die sterke cijfers te danken aan goede verkopen tijdens de eindejaarsperiode. De omzet tijdens de twee weken van de kerstvakantie steeg 'sterk', ondanks de toegenomen concurrentie en de hogere inflatie. De kleinhandelaar heeft ook weinig impact gezien van het afgenomen consumentenvertrouwen in die periode.

Het laagsteprijsimago van Colruyt was ook een voordeel in een marktomgeving met stijgende prijzen voor de basisproducten.

Zoals de analisten al hadden ingecalculeerd had de verlenging van het boekjaar van speelgoedketen Dreamland een positieve impact op de cijfers. Omdat het derde kwartaal van Dreamland nu gelijkloopt met dat van de groep, kon Colruyt profiteren van de topverkopen in de eindejaarsperiode. Zonder die bijdrage bedroeg de omzetstijging over de eerste 9 maanden 7,71 procent.