Britse leraren hebben genoeg van Axe-effect
Foto: rr
Britse leraren zijn het 'Axe-effect' grondig beu. Door het gebruik van dit merk deodorant denken tienerjongens dat ze -zoals dat in de televisiespotjes wordt voorgesteld- onweerstaanbaar worden voor meisjes. De walm van deodorant is in sommige klassen dan ook niet meer te harden.
Soms is lesgeven alleen mogelijk nadat de ramen zijn geopend. Een woordvoerder van Unilever, die de deo's maakt, noemt de ontwikkeling op Britse scholen 'fascinerend'.

Het succes van de deo, die in Groot-Brittannië Lynx heet, is vooral het gevolg van een reclame met Hollywoodster Ben Affleck die met een telapparaatje bijhoudt hoeveel vrouwen voor hem vallen.

Hij wordt vervolgens overtroffen door een slungelige tiener die de deo gebruikt en een veel hogere score heeft.

De voorzitter van de NUT, de Britse docentenvereniging, verklaarde dat de enorme lucht van deodorant in de klassen ook weleens schadelijk voor de gezondheid kan zijn. Maar hij voegde eraan toe dat 'een van de vreugdes van dit vak het meebeleven van hobby's van tieners' is.

Je wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld je aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig