Bekende mannen geven zich bloot voor borstonderzoek
Voor Oost-Vlaanderen ging Studio Brusselpresentator Peter Van de Veire uit de kleren
BRUSSEL - De campagne van Kom op tegen Kanker staat dit jaar in het teken van de strijd tegen borstkanker. Elk jaar sterven nog 1.300 levens vrouwen in Vlaanderen aan deze aandoening. Omdat de kans op genezing hoog is en er een goede preventieve opsporingstechniek bestaat, wil de campagne zoveel mogelijk vrouwen tussen 50 en 69 jaar aansporen om hun borsten te laten screenen.

Eén op de negen Vlaamse vrouwen krijgt ooit borstkanker. Vrouwen in de risicogroep van 50 tot 69 jaar kunnen best om de twee jaar een mammografie laten maken. Als de kanker in een vroeg stadium ontdekt wordt, is de kans op volledige genezing immers nog mogelijk. Daarom wil Kom op tegen Kanker ook in deze campagne het doelpubliek langs alle mogelijke kanalen informeren, sensibiliseren en mobiliseren.

De radio- en tv-spots van de preventiecampagne ,,Laat wat zien'' starten vanaf vandaag. Vijf bekende mannen - Peter Van de Veire, Stan Van Samang, Tom Coninx, Bart Peeters en Marc Van Eeghem - dagen hun provincie uit om zo veel mogelijk vrouwen te overtuigen een gratis mammografie te laten maken. De vijf mannen gingen voor de camera van Lieve Blancquaert uit de kleren, en voor elke mammografie in hun provincie, geven ze zichzelf iets meer bloot.