BRUSSSEL - De Raad van Bestuur van Mass Transit Media (MTM), uitgever van het gratis blad Metro, heeft na grondige analyse van de behaalde resultaten en het businessplan, beslist om de exploitatie van het oorspronkelijk concept van Metro verder te zetten. Dat zegt Monique Raaffels, managing director van MTM, in een mededeling.
Raffeels zal haar commercieel team verder uitbouwen zodat MTM rechtstreeks de nationale jobmarkt kan bewerken. Bij andere internationale Metro-voorbeelden (in Stockholm, Londen) vormen de jobaanbiedingen naar het jonge publiek, dat de gratis ochtendkrant zeer aandachtig leest, één van hun belangrijkste succesfactoren, zegt Raafels.
Lezersonderzoek bevestigt voor België het krachtige Metro-profiel: studenten en jonge beroepsactieven, die een hogere opleiding genoten en bijna dagelijks surfen. Metro kent maar liefst 324.000 zeer aandachtige lezers die 4 à 5 nummers per week lezen. Op weekbasis heeft Metro 695.000 lezers, zo luidt het.
Metro wordt nu dagelijks verspreid op 160.000 exemplaren. De krant is een samenwerkings tussen de RUG (Concentra, 33,3 pct.), Roularta (33,3 pct.) en de Nationale Portefeuillemaatschappij (33,3pct.).