BRUSSEL - Het zakencijfer van DaimlerChrysler Belgium Luxembourg zal in 2004 ongeveer 1,2 miljard euro bedragen. Dat cijfer is nagenoeg gelijk aan dat van de voorbije twee jaren, maar vanaf 2006 belooft de lokale directie van DC BeLux een significante groei, zo kondigde Annette Winkler, afgevaardigd bestuurder van DaimlerChrysler BeLux, op een persconferentie aan.

Wat de Mercedes-Benz personenwagens op de Belgische markt betreft was voor 2004 een totale verkoop gepland van 19.000 eenheden. Dat cijfer lag iets lager dan in 2003 omwille van de levenscyclus van bepaalde modellen en de late introductie van nieuwe modellen dit jaar. Toch voorziet de groep dat dat objectief tegen eind 2004 duidelijk overschreden zal worden, wat zich vertaalt in een marktaandeel van 4,15 procent.

Naast de cijfers stelde DaimlerChrysler BeLux woensdag ook nog enkele nieuwe initiatieven voor. Zo komt er een nationale herverdeling van de verkooppunten voor vrachtwagens onder de naam ,,Dealer Network of the Future''. Dat houdt in dat sommige locaties samensmelten tot een grotere eenheid, dat er nieuwe verkooppunten op nieuwe plaatsen zullen komen en dat andere van locatie veranderen.

Verder staat ook de bouw van een eerste Belgische ,,Truckstore'' op het programma, waarmee België mee deel zal uitmaken van een specifiek Mercedes-Benz-netwerk voor tweedehands bedrijfsvoertuigen. De eerste Belgische Truckstore zal gevestigd zijn in Aartselaar aan de A12 tussen Antwerpen en Brussel.

Tenslotte wordt bij DaimlerChrysler BeLux al volop gedacht aan het komende Internationaal Salon ,,Lichte vracht-, vrijetijdsvoertuigen en Moto’s''. Alle merken van de groep treden voor de eerste maal gezamelijk op in één paleis en zullen vertegenwoordigd zijn met een representatief staal van een vijftigtal voertuigen.