Mediabedrijf Roularta heeft de eerste zes maanden van 2008 afgesloten met een nettowinst van 13,7 miljoen euro, 15 procent minder dan een jaar geleden.
De groep kampt met lagere marges onder meer door gestegen transport-, energie- en personeelskosten.

De omzet steeg met 5 procent tot 409,8 miljoen euro. De afdeling Printed Media groeide met 5,6 procent tot 318,8 miljoen euro. Die groei was voor 4,6 procent organisch, de rest komt op rekening van overnames als Data News en de Apothekerskrant.

De divisie Audiovisuele Media groeide met 3,3 procent tot 95 miljoen euro. De groei was voor 1,2 procent organisch en voor 2,1 procent het gevolg van de overname van de radiozender 4FM. Bij de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) bedroeg de groei 5,9 procent.

De bedrijfswinst ging met 23,6 procent achteruit tot 10,4 miljoen euro. De nettowinst daalde met 27,6 procent tot 6 miljoen euro. De winstdaling is het gevolg van hogere uitzendkosten bij VMMa, de herprofilering van 2BE, de herstart van 4FM en minder inkomsten uit belspelletjes.