Nieuwe manager voor geteisterd Omega Pharma
Bart Meermans, tot voor kort actief bij multinational Procter & Gamble, is de nieuwe country manager van Omega Pharma België. Meermans moet voor een heropleving van de Belgische activiteiten zorgen.
Meermans was brand manager van het luiermerk Pampers en nadien commercieel directeur voor Procter & Gamble in België. De laatste tijd was hij voor de producent van consumentenartikelen actief in de Scandinavische regio.

Meermans vervangt bij Omega Pharma Claudine Lachman. Hij krijgt de moeilijke taak om de omzetgroei van de Belgische activiteiten opnieuw op peil te brengen. Omega België, jarenlang de sterkhouder van de groep, is in moeilijk vaarwater beland.

Zowel de omzet in het derde als het vierde kwartaal stelde teleur, mede door een forse verzwakking van de verkoop van generische geneesmiddelen. De merkproducten van de groep (zoals Davitamon en Predictor) slagen er niet in dat gat op te vullen.

De situatie is zelfs van die aard dat Omega Pharma zijn omzetverwachtingen voor 2008 verlaagde in afwachting dat er nieuwe wetgeving komt om de verkoop van generieken te stimuleren; een beslissing die het bedrijf vrijdag opzadelde met een koersduik van 26 procent.