Is Tár een meesterwerk of net een vrouwonvriendelijke film?
Foto: Courtesy of Florian Hoffmeister / Focus Features

Er zijn maar weinig vrouwelijke dirigenten, zowel op het grote scherm als in de realiteit. Dat er in de film Tár een vrouw toch die functie bekleedt maar door machtsmisbruik van haar sokkel valt, stoot nu op heel wat kritiek. Neemt regisseur Todd Field een duidelijk standpunt in, of wil hij vooral vragen oproepen?

 

Ga vooral zelf kijken om te oordelen, al was het maar om te begrijpen waarom Cate Blanchett straks haar derde Oscar wint. En geniet van de muziek.

VOLG ONS OP:

VRAGEN, OPMERKINGEN OF SUGGESTIES?podcast@standaard.be

CREDITS
Journalisten Jasper Croonen, Ruben Aerts| Presentatie Kaja Verbeke| Redactie Kaja Verbeke, Ella Van Eynde| Eindredactie Kaja Verbeke, Ella Van Eynde| Audioproductie Chiaran Verheyden| Muziek Brecht Plasschaert | Chef podcast Bart Dobbelaere | Extra geluidsfragmenten Gustav Mahler, Cate Blanchett, Dresdner Philharmonie, Jan Wolf, Tár, Hildur Guðnadóttir, Contemporary Orchestra, Gaea Schoeters

OVER DEZE PODCAST
Radar, uw wekelijkse cultuurafspraak met De Standaard.

Wist je dat je ook zonder abonnement elke maand 3 betalende  plus-artikels kunt lezen?

Meld je aan en lees gratis ›

Vul je e-mailadres en wachtwoord in