“Innovatief karakter behoort tot ons DNA”
  Foto: Corona Direct

Met zijn nieuwe locatie vlakbij het Brusselse metrostation Rogier zet Corona Direct een grote stap op het vlak van duurzame mobiliteit. Als baanbrekende werkgever kiest de verzekeringsmaatschappij voluit voor het hybride werken. Logisch, aangezien innovatie deel uitmaakt van het DNA van het bedrijf. Dat komt niet alleen de klanten, maar ook de medewerkers ten goede.

Corona Direct is uniek in het landschap van de verzekeringsmarkt. Als directe, digitale verzekeraar krijgen klanten er meteen iemand aan de lijn om hen verder te helpen. Corona Direct kiest voor een 100 procent digitale én een 200 procent klantgerichte benadering. De nieuwe hoofdzetel van de maatschappij bevindt zich in het hart van Brussel, op wandelafstand van het station Brussel-Noord en vlakbij het metrostation Rogier. Het zorgt ervoor dat de verzekeraar meer dan ooit inzet op duurzame mobiliteit. En dat vertaalt zich nu al in de cijfers.

80 procent groene mobiliteit

Tot voor kort kwam 80 procent van de werknemers met de wagen naar kantoor. Op de nieuwe locatie kan Corona Direct uitpakken met 80 procent groene mobiliteit: medewerkers die de fiets of het openbaar vervoer nemen. Een groot verschil dus, dat bovendien bewijst dat het bedrijf mee evolueert met de maatschappij. Om die ambitie kracht bij te zetten, voorziet Corona Direct fietsvergoedingen én kan je er als medewerker een voordelige fietsleasing aangaan. Net zoals er ook een tussenkomst is in de vergoeding voor beveiligde fietsparkings en parkeerplaatsen aan de stations.

Slimme kantoorinrichting

De evolutie in hoe we werken en leven vertaalt Corona Direct ook binnen de bedrijfsmuren, meer specifiek in de inrichting van het hoofdkantoor. ‘The Village’, noemen de medewerkers de grote centrale ruimte. Een blik in het kantoor bewijst waarom. De indeling is erop voorzien om creatieve geesten alle mogelijkheden te geven om te brainstormen. Ze krijgen letterlijk ruimte om te werken. En dat werpt zijn vruchten af, daar is de directie van overtuigd. Behalve de grote ruimte om te connecteren of even te pauzeren bij de bar, zijn er diverse coaching- en vergaderruimtes voorzien waar de medewerkers in alle rust een gesprek aangaan.

Op elke plaats is er mogelijkheid om contact te leggen met thuiswerkers. Want Corona Direct zet ook in op de evolutie richting hybride werken. De medewerkers kunnen hun activiteiten grotendeels van thuis uit opvolgen. Daarvoor is een CAO uitgewerkt met de sociale partners. Maar belangrijk: zelfs bij thuiswerk is er altijd een directe connectie met het kantoor.

Fysiek aanwezig zijn op kantoor

Balans is belangrijk. Daarom vertrekt Corona vanuit een normale verhouding 50% thuiswerk – 50% op kantoor met een maximum van 75% thuiswerk wanneer dat kan. Terugkeren naar kantoor blijft voor Corona Direct zeer belangrijk, want op die manier onderhouden de medewerkers de banden met het team, krijgen ze de kans om opleidingen te volgen en genieten ze van coaching – of gewoon van een kop koffie met de collega’s. De vernieuwende aanpak in combinatie met het nieuwe hoofdkwartier maken van Corona Direct overduidelijk een baanbrekende werkgever.

Bekijk hier alle Baanbrekende Werkgevers ‘22 »