Het Noorse postbedrijf Posten pakt elk jaar rond de eindejaarsperiode uit met een bijzondere reclamespot, maar de kerstreclame van dit jaar is een ongezien succes. Het vier minuten durende spotje ‘When Harry met Santa’, waarin de Kerstman verliefd wordt op een man, gaat viraal.

In de reclamespot van Posten is te zien hoe de Kerstman jaarlijks op bezoek komt bij de eenzame Noor Harry. De Kerstman wordt, doorheen de jaarlijkse bezoekjes, verliefd op de man. Door de grote werklast van de Kerstman kan hij geen tijd vrijmaken voor Harry. Maar dit jaar rekent hij op het postbedrijf om hem te helpen met het rondbrengen van kerstcadeaus. Dankzij Posten kan de Kerstman na lang wachten eindelijk tijd vrijmaken voor Harry, en delen de twee een romantische kus.

De feestelijke advertentie waarin de Kerstman uit de kast komt, is bedacht ter gelegenheid van de naderende vijftigste verjaardag van de decriminalisering van homoseksualiteit in Noorwegen.

De reclamespot is sinds zijn lancering op 19 november al bijna 750.000 keer aangeklikt op de socialemediakanalen van Posten.

 

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig