camera closecorrect Verwijs ds2 facebook nextprevshare twitter video

desalniettemin

Skeer u weg

maandag 22 november 2021 om 3.25 uur

rr

Een hoodie voor 18,99 euro. Een vissershoedje voor 4,99. Het duurste stuk in de collectie is een bomberjack van 39,99 euro. Met de nieuwe kledingcollectie ‘Skeer’, wat in straattaal ‘blut’ of ‘goedkoop’ betekent, wil de Nederlandse keten Zeeman naar eigen zeggen Gen Z-jongeren doen nadenken over de dure merkkleding die ze kopen. Tiens, is Gen Z dan niet die generatie die net zoveel tweedehands kleren koopt omdat ze dat duurzamer vinden, zegt u nu? Klopt, maar evengoed zijn er Gen Z’ers die uren aanschuiven om bij de ultrafastfashionketen Primark een T-shirt van twee euro uit Bangladesh te kopen of geduldig sparen om een hoodie van het luxestreetwearlabel Off-White te kopen.

Niet te missen

LEES OOK

De podcasts van De Standaard

Niet te missen