Luistercolumn Wouter Deprez: ‘productief en relevant’
Foto: belga

‘Leerlingen moeten het Nederlands receptief, productief en interactief - zowel mondeling als schriftelijk - (leren) gebruiken als communicatiemiddel in relevante situaties.’

Deze inleiding hierboven is geen verzinsel van De Standaard of van Wouter Deprez. Het is een citaat uit de eindtermen van de eerste graad van het middelbaar. Dit is dus wat leerlingen moeten kunnen en kennen na twee jaar middelbaar onderwijs: ‘receptief, productief en interactief het Nederlands gebruiken als communicatiemiddel in relevante situaties’.
Wouter Deprez probeert te begrijpen wat dit allemaal betekent. Wat hij er echt van vindt, vertelt hij u liever zelf.

VRAGEN, OPMERKINGEN OF SUGGESTIES?

podcast@standaard.be

CREDITS

Productie: Brecht Plasschaert

JOURNALISTIEK OM NAAR TE LUISTEREN

Dat zijn de podcasts van De Standaard. Elke weekdag praat een journalist u bij over een actuele kwestie.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig