Er komt in Plopsaland toch geen attractie die vernoemd is naar het populaire vloggersduo Cemi. Studio 100, de uitbater van het park, zegt geschrokken te zijn van de ophef rond het ‘ludieke plan’, en schrapt de naamswijziging.
Vorige week kondigde Plopsaland De Panne aan dat het de Rox-flyer, vroeger in het thema van de Ketnetreeks Spring, zou hernoemen naar het Tiktok-duo. Maar dat viel bij sommigen niet goed. Een online petitie om het plan een halt toe te roepen had dinsdagmiddag al meer dan 80.000 handtekeningen verzameld.
Toch is de petitie niet de reden die Plopsaland aangeeft. Plopsa verwijst in de eerste plaats naar het feit ‘dat bepaalde jongeren en kinderen hier heel sterk op ingaan en elkaar omwille van het al dan niet fan zijn van een bepaald persoon beginnen te pesten. Dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.’
Studio 100 meldt nu ook dat het ging om een bredere samenwerking met influencers uit verschillende landen, naar wie tijdelijk een attractie genoemd zou worden. Voor het park in De Panne viel de keuze op de Rox-Flyer, ‘de favoriete attractie’ van Tiktok-sterren Céline en Michiel. De naamsverandering zou ingaan tijdens de paasvakantie.
Ce-wie?
Het Tiktok-duo Céline en Michiel is bijzonder populair bij kinderen, de doelgroep van Plopsaland. ‘Cemi’, zoals fans het duo noemen, heeft een Youtube-kanaal met meer dan 500.000 abonnees. Andere vloggers laten dan weer geen kans onbenut om de draak te steken met het vrolijke duo. Zo stookte Youtuber Acid een ruzie met hen op toen ze meer volgers dan hij kregen. Vorig jaar kregen Céline en Michiel dan weer zware kritiek van onder andere Gaia, nadat ze een puppy bij een broodfokker hadden aangekocht.