camera closecorrect Verwijs ds2 facebook nextprevshare twitter video

de postenpakker Big sky

Gelukkig zijn de reclameblokken er uitgeknipt

Mediaredacteur

donderdag 25 februari 2021 om 3.25 uur

Met de vlam in de pijp: Brian Geraghty en Jesse James Keitel.  Darko Sikman/abc

Vreemd hoe je zonder het te beseffen went aan nieuwe geplogenheden. Neem nu Amerikaanse tv-fictie. Sinds de doorbraak van streamingdiensten is die helemaal veranderd. De makers hoeven nog maar weinig ­regels in acht te nemen: hoeveel afleveringen ze maken, hoelang elke aflevering mag zijn, hoeveel cliffhangers erin moeten zitten. Tenminste: als ze hun reeks maken in opdracht van een streamingdienst als Netflix, Amazon Prime of Apple TV+, of voor een betaalzender als HBO of FX. De belangrijkste, of beter ­enige reden: er zitten geen reclameblokken voor, tijdens en na de aflevering.

De podcasts van De Standaard