Koppel en twee jonge kinderen naar ziekenhuis na CO-vergiftiging
Foto: bfm

Vier bewoners van een woning in de Peerdekensstraat in Beerse zijn zaterdagmiddag overgebracht naar het ziekenhuis na CO-intoxicatie.

Het was de man des huizes die onraad rook doordat zijn vrouw wat langer dan normaal in de badkamer bleef. Hij trof er zijn vrouw bewusteloos aan.

De man wist nog de hulpdiensten te verwittigen die snel ter plaatse kwamen. Zowel het koppel als hun twee kinderen van 2 en 6 jaar werden overgebracht naar het ziekenhuis. Vooral de vrouw was er erg aan toe, maar alle slachtoffers zijn buiten levensgevaar.

De oorzaak was een slecht werkende stookinstallatie in de kelder.

De woning is voorlopig onbewoonbaar doordat de verwarmingsinstallatie is uitgeschakeld. Het gezin moet zeker voor vanavond elders onderdak zoeken.