Deze bedrijven geven hun imago een boost met hun wagenpark
Foto: Lisa Bilterijst

Als je het slim aanpakt, kunnen loonwagens zoveel meer zijn dan enkel een belastingvrije bonus voor je werknemers. Een hippe wagen met nette bestickering is ook een visitekaartje op wielen. Dat weten ze bij Get Driven en Cycling Vlaanderen maar al te goed.

“Wij zijn een jong, hip en innovatief bedrijf, en daar past een MINI perfect bij”, steekt Gunther Ghysels (28) van wal. Hij is de oprichter en CEO van Get Driven, een Belgische app die je in contact brengt met privéchauffeurs die je met je eigen wagen kunnen rondrijden.

De firma beschikt over een MINI 5-deurs en een MINI 3-deurs - beide netjes bestickerd in de stijl van de app. “Onze MINI’s zijn zowel gebruiksobjecten als promotietools. In de eerste plaats geven we onze werknemers graag MINI’s om hen gemotiveerd en gelukkig te houden, maar daarnaast is het ook fijn als mensen ons logo spotten op de weg, op een parking of in de file.”

Deze bedrijven geven hun imago een boost met hun wagenpark
Foto: MINI

Ruim voldoende plaats

Met de MINI 5-deurs kiest Get Driven voor veel ruimte in een compact jasje. “Dat is voor ons wel belangrijk. Soms carpoolen we als we gaan lunchen en dan moeten er dus vijf collega’s in één wagen passen. Daarnaast is zo’n MINI - als ik ermee rijd althans - ook een beetje een kantoor op wielen. Het ligt er vol papieren en ook dat vraagt ruimte. Al is plaats in een MINI zelden een probleem. Ik ben zelf 1,92 meter groot en heb altijd ruim voldoende plaats. Ook nu ik en mijn vriendin een puppy hebben gekocht en er af en toe een mand, hondenbrokken en tal van andere zaken mee in de MINI moeten, lukt dat perfect.”

Ook financieel bleek een MINI een slimme aankoop voor Gunther. Niet alleen omdat de wagens oerdegelijk zijn en dus amper voor problemen zorgen, maar ook omwille van hun hoge restwaarde. “De ervaring leert me dat de restwaarde van een MINI bij tweedehandsverkoop beduidend hoger is dan die van andere auto’s. Ook dat is voor een bedrijf natuurlijk niet onbelangrijk. Nog maar eens een reden waarom we voor MINI kiezen.”

Deze bedrijven geven hun imago een boost met hun wagenpark
Foto: MINI

Naar de koers en op vakantie

Een andere tevreden klant vinden we bij Cycling Vlaanderen. De Vlaamse vereniging voor tweewielers ging met MINI in zee voor zijn vloot van vierwielers. “Wij hebben momenteel elf MINI’s in gebruik - zowel de MINI 5-deurs als de MINI Countryman en MINI Clubman”, zegt CEO Frank Glorieux (51). “Ons hele directieteam rijdt met een MINI rond en in de koers zelf rijden er twee MINI’s mee als volgwagen bij onze beloftenploeg.”

De kaderleden van Cycling Vlaanderen mochten zelf hun model kiezen. Velen gingen voor de MINI Countryman omdat hij zo ruim is, maar Frank koos zelf voor een MINI Clubman. “Die is ook ruim, maar zit lager bij de grond. Enkel zo ervaar je wat het is om met een MINI te rijden. Het is ook een heel comfortabele wagen. Ik doe zelf zo’n 45.000 kilometer per jaar. Van en naar de koers, maar ook op vakantie. Daar kan die wagen perfect voor dienen.”

Deze bedrijven geven hun imago een boost met hun wagenpark
Foto: Lisa Bilterijst

Heel goede reclame

Toen Cycling Vlaanderen voor het eerst MINI’s overwoog, was echter niet iedereen enthousiast. Velen vroegen zich af of zo’n wagen wel groot genoeg zou zijn. “We kregen dan een wagen op proef, legden meteen de zetels plat en staken er een fiets in. Toen dat lukte, wisten we dat het goed ging komen.” (lacht)

Frank en zijn team hebben alvast geen moment spijt gehad van hun keuze. “Het is een comfortabele wagen, handig in de stad en ook ontzettend jong en mooi natuurlijk. Als onze MINI’s als volgwagens in de koers meerijden, maken de fans nu foto’s van de MINI in plaats van van de renners. Met die bestickering is dat natuurlijk ook iets speciaals. Voor ons is het dus heel goede reclame."

Ontdek zelf de MINI van je dromen en personaliseer hem naar jouw stijl en behoeften. Begin je avontuur op www.mini.be of bij een MINI-verdeelpunt in de buurt.

Deze bedrijven geven hun imago een boost met hun wagenpark
Foto: Lisa Bilterijst