Peuter die in warm appartement stierf, was allicht ondervoed

Het tweejarige jongetje dat dinsdag overleed in een warm appartement in Mechelen, kwam allicht om het leven door ondervoeding, mogelijk in combinatie met uitdroging. Dat zegt het Antwerpse parket op basis van de bevindingen van de wetsgeneesheer.

Uit een eerste onderzoek bleek al dat de peuter uitdrogingsverschijnselen had, mogelijk door gedurende lange tijd niet te hebben kunnen drinken.

Gezien de vaststellingen van de wetsdokter heeft het parket het onderzoek intussen uitgebreid van onopzettelijke doding naar het onthouden van voedsel en verzorging aan een minderjarige met de dood tot gevolg.

De 22-jarige moeder die na de feiten werd aangehouden, verschijnt dinsdag voor de raadkamer. De vrouw ontkent de feiten. Ze zou dinsdag zelf de hulpdiensten hebben gebeld toen ze vaststelde dat haar zoontje van twee buiten bewustzijn in zijn bedje lag.

De hulpdiensten probeerden het kind nog te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.