Pink Ribbon strikt Coralie Barbier voor nieuw roze lintje
Coralie Barbier met het lintje Foto: Karel Hemerijckx
Ontwerpster Coralie Barbier, die samen met echtgenoot Stromae het Belgische label Mosaert runt, heeft dit jaar het roze lintje voor Pink Ribbon ontworpen, waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker.

Pink Ribbon verkoopt ook dit jaar weer roze lintjes om solidariteit te vragen voor borstkankerpatiënten. Dit keer mocht ontwerpster Coralie Barbier het kleinood ontwerpen. 

Barbier, bekend van het Belgische label Mosaert dat ze samen met echtgenoot Paul - Stromae - Van Haver runt, ontwierp een gesloten lintje, in de vorm van een ‘acht’, dat oneindigheid moet symboliseren.

'Dit symbool vertegenwoordigt de grenzeloze en onverwoestbare kracht van alle vrouwen die door deze situatie gaan', vertelt ze. 'Het roept ook de eeuwige liefde op die gedeeld wordt door alle getroffenen en de mensen om hen heen.' 

Barbier volgt in de voetsporen van onder meer de bekende Belgische ontwerpers Edouard Vermeulen en Raf Simons.

Het roze lintje is vanaf 25 september tot 31 oktober te koop in de winkels van Carrefour, Mayerline, Planet Parfum, Multipharma, Goodwill, Hunkemuller, Estée Lauder, Gamma, De Standaard Boekhandel, Terre Bleue, Natan, Spar en Casa. Het lintje kost drie euro, waarvan twee euro rechtstreeks naar de projecten van Pink Ribbon gaat.