Burberry profiteert van nieuwe ontwerper
Foto: Photo News

Het Britse modehuis Burberry heeft het afgelopen kwartaal goede zaken gedaan met de nieuwe ontwerpen van Riccardo Tisci, die overkwam van concurrent Givenchy.

De ontwerpen van Tisci verkopen als zoete broodjes, ondanks een uitschuiver. De vergelijkbare verkopen stegen met vier procent, twee keer zo hard als analisten hadden verwacht. Beleggers stuurden het aandeel tot zestien procent hoger, de grootste dagwinst in tien jaar.

De verkoop van collecties van de hand van Tisci groeiden met dubbele cijfers. De totale omzet kwam uit op 498 miljoen pond, omgerekend zo’n 554 miljoen euro. Burberry meldde geen winstcijfers. Het bedrijf bevestigde ook zijn doelstellingen voor het hele jaar.

De cijfers van Burberry kunnen een voorbode zijn voor andere luxemerken. De sector heeft al langer te kampen met minder vraag vanuit China, maar Burberry zag zijn verkopen in dat land met ongeveer vijftien procent aantrekken.