IJsverkoper in Los Angeles rekent influencers dubbel zoveel aan
De heerlijke ijsjes van CVT Soft Serve worden dubbel zo duur voor ‘influencers’ Foto: Getty Images/iStockphoto

CTV Soft Serve, een populair ijskraam in Los Angeles, rekent influencers voortaan dubbel zoveel aan. Eigenaar Joe Nicchi doet dat als reactie op de vele vragen voor gratis ijsjes in ruil voor reclame.

CVT Soft Serve is een populair adres voor ijsjes en heeft sinds zijn ontstaan vijf jaar geleden ook al verschillende sterren bediend, onder wie Bill Murray en Adam Levine. Influencers delen vaak foto’s van de ijsjes op sociale media, met een van de twee vintage trucks op de achtergrond.

Maar dat ze eigenaar Joe Nicchi in ruil voor die reclame een gratis ijsje vragen, kan bij hem op weinig begrip rekenen. Een verzoek om driehonderd ijsjes te maken in ruil voor publiciteit op Instagram, was de druppel die de emmer deed overlopen, schrijft CNN. Een misnoegde Nicchi liet op Instagram weten dat influencers voortaan dubbel zoveel betalen.

‘Het maakt ons niet uit of je een influencer bent of dat je veel volgers hebt. We zullen je nooit een gratis ijsje geven in ruil voor publiciteit’, schreef Nicchi bij de post. ‘Zonder arrogant over te komen: ik denk dat ons product zichzelf verkoopt. Ons ijs is de influencer.’

Positieve reacties

Van over de hele wereld komen er positieve reacties op de foto van Nicchi. Door de foto is zijn zaak zelfs nog populairder geworden en verschillende mensen uit het zuiden van Californië die zijn mening delen, komen zelfs speciaal langs voor een ijsje.

Nicchi noemt zichzelf in The Guardian een ‘anti-influencer influencer’. Hij promoot zijn ijskraam wel op sociale media, maar wil er niet afhankelijk van zijn. Als Facebook of Instagram zouden verdwijnen, zal dat geen invloed hebben op het voortbestaan van zijn kraam, klinkt het.