Grote concurrenten Mediahuis en Persgroep gaan samenwerken op jobmarkt
Foto: rr

Mediahuis en DPG Media (de nieuwe naam van De Persgroep) gaan hun activiteiten binnen de Belgische job- en rekruteringsmarkt (met name Jobat.be en Vacature.com) onderbrengen in een nieuwe joint venture.

De gezworen concurrenten Mediahuis (uitgever van onder meer De Standaard, Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) en DPG Media (Het Laatste Nieuws, De Morgen, Humo ...) gaan samenwerken. In een gezamenlijke joint venture willen ze hun jobadvertenties, met name Jobat.be en Vacature.com, samenbrengen.

De officiële mededeling stelt: ‘Jobat.be en Vacature.com zullen samen het grootste bereik aanbieden en een unieke en kwalitatieve propositie richting werkgevers in de markt zetten. Zij zullen hierbij ook gebruik blijven maken van de sterke nieuwsmerken, in print en online, van Mediahuis en DPG Media, en tevens verder inzetten op hun succesvolle job-events.’

De reden voor de samenwerking is duidelijk. De job- en rekruteringsmarkt is al lang geen zaak meer van kranten alleen. Een verregaande digitale transformatie en het feit dat ook grote internationale platformen zich steeds vaker op de rekruteringsmarkt wagen, betekent dat de bestaande kanalen onder druk staan. En dus de krachten moeten bundelen.