Het Belgische merk Topwijf wil met een speciale collectie de Special Olympics Belgium (SOB) financieel ondersteunen en riep daarvoor de hulp in van voetbalsters Tessa Wullaert en Tine Debaets.

Voetbalster Tessa Wullaert en Special Olympics-atlete Tine Debaets ontwierpen voor het Belgische label Topwijf, dat in 2016 werd opgericht door Haïke Vandecasteele, een gloednieuwe limited edition-collectie om de SOB, de Olympische organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, financieel te ondersteunen.

‘Ik heb zelf een achtergrond in G-sport via mijn werk en hobby’s, het ligt me na aan het hart’, zegt Vandecasteele. ‘Ik kende Tessa al eerder en doordat zij ambassadrice is van SOB, was de keuze voor dit goed doel snel gemaakt.’

'Topwijven' Tessa Wullaert en Tine Debaets ontwerpen collectie voor Special Olympics
Tessa Wullaert. Foto: Topwijf/SOB

Ook Wullaert twijfelde geen seconde aan het project en spreekt vol lof over Topwijf. ‘Ik kende de truien en het concept ‘complimenten geven’ vind ik chic. Girlpower is mijn visie! Aangezien ik ambassadrice ben van SOB en al deze atleten sowieso top vind, zag ik het als mijn taak deze collectie aan elkaar te koppelen. Haïke en ik zaten meteen op één lijn.’

Doel van de collectie is om tegen 2020 20.000 atleten te bereiken, die de organisatie jaarlijks elk 192 euro kosten. ‘Topwijf maakt zelf geen winst op de collectie, de winst gaat integraal naar SOB.’

'Topwijven' Tessa Wullaert en Tine Debaets ontwerpen collectie voor Special Olympics
Tessa Wullaert en Tine Debaets. Foto: Topwijf/SOB

De collectie is tot en met 14 april te koop op de website van Topwijf. In de collectie vind je truien voor vrouwen en kinderen en een totebag. De ‘o’ in ‘Topwijf’ werd voor de gelegenheid vervangen door het logo van Special Olympics.