Klimaatspijbelaars met tofste slogans kunnen stage bij reclamebureau versieren
Foto: REUTERS

‘Ik val op mannen met een kleine ecologische voetafdruk’, ‘Ik wil niet de laatste struik zijn’. De klimaatspijbelaars zijn niet enkel geëngageerde jongeren, ze gaan ook creatief aan de slag met hun slogans. Dat creatief talent is reclamebureau TBWA niet ontgaan. Het biedt een zomerstage aan als copywriter aan de drie jongeren met de leukste slogans.

‘De sterke slogans haalden niet alleen het nieuws, maar maakten het nieuws ook’, klinkt het bij TBWA. Het reclamebureau - dat onder andere werkt voor Telenet, KBC en BASE - is op zoek naar geëngageerde, creatieve talenten. ‘Dat hoeven niet de braafste studenten te zijn.’

Het reclamebureau zoekt altijd naar talent, en dat hoeft niet altijd via de klassieke kanalen te gaan. ‘Het zijn moderne tijden, je moet de zaken niet onnodig moeilijker maken.’, zegt creatief directeur Jeroen Bostoen. ‘We willen niet omslachtige rekruteren met papier. De jeugd communiceert online snel met elkaar, we willen op hun manier contact leggen met jongeren.’

‘We geloven in de kracht van woorden en beelden’, zegt Bostoen. ‘Als er iets is dat we willen ondersteunen, is het creativiteit.’

TBWA roept jongeren op om hun sterkste slogans voor de klimaatmars op sociale media te posten met de hashtag #klimaatcopy. Het reclamebureau zal volgende week woensdag de drie leukste slogans uitkiezen, en biedt die jongeren een zomerstage aan om mee te werken aan reclamecampagnes.