‘Mom, I’m fine’ wordt kledingmerk
Foto: momimfinethelabel

De Brusselaar Jonathan Kubben Quiñonez (29) verwierf bekendheid door fantastische reisfoto’s met de boodschap ‘Mom, I’m fine’ naar het thuisfront te sturen. Nu brengt Kubben een kledingmerk op de markt met als boodschap: ‘Mom, I’m fine’.

‘Hoe oud je ook bent, als je een latinomoeder hebt en gevoel voor avontuur, moet je een manier vinden om haar te vertellen dat alles goed met je gaat.’ Met deze insteek begon het hele avontuur. Kubben kreeg in geen tijd honderdduizenden volgers op sociale media. De teller staat vandaag op 335.000 fans op Instagram. Nu gaat de reiziger een stapje verder.

‘Van bij het prille begin van mijn “Mom, I’m fine”-boodschappen vroegen volgers hoe ze die boodschap ook konden uitdragen. Daarom ben ik opgetogen om mijn label voor te stellen’, schrijft Kubben op Instagram.

‘Mom, I’m fine’ is niet zomaar een merk. ‘Ik heb lang gewerkt om kleren op de markt te brengen die niet alleen biologisch en van hoge kwaliteit zijn, maar ook fair trade’, aldus Kubben. Een percentage van de opbrengt gaat naar zijn stichting. Op dit moment probeert hij, met hulp van zijn volgers, een school te bouwen in Mexico, volledig gemaakt uit plastic.

Voor Kubben is ‘Mom, I’m fine’ meer dan een boodschap aan een moeder. ‘Het is een beweging die staat voor durf, medeleven en eenheid. We moeten voorbij onze culturele verschillen durven te kijken.’

De webshop gaat zondag om 19 uur online. De collectie bestaat onder andere uit T-shirts, petten en pulls.