donderdag 12 juli 2018 - Cultuur en Media
camera closecorrect Verwijs ds2 facebook gplus nextprevshare twitter video

Radio

Radiozender NRJ Vlaanderen krijgt nieuwe reclameregie

Niet de Vlaamse Audiovisuele Regie (VAR), maar wel IP Belgium zal instaan voor de reclameverkoop van NRJ Vlaanderen. De VAR, een dochter van de VRT, heeft zich immers teruggetrokken als reclameregie, na protest uit verscheidene hoeken. SBS (de moederholding van Vier, Vijf en Zes) begint dit najaar met NRJ, een radiozender die zich op actieve luisteraars tussen 14 en 44 richt. De zender zal voor 50 procent eigendom zijn van Mediahuis (uitgever van De Standaard) en 50 procent van De Vijver Media (moederholding van SBS). Dat een dochteronderneming van de VRT, een overheidsbedrijf, zou instaan voor de reclameverkoop, leidde tot wrevel. Onder meer Medialaan (VTM en Q-Music) was niet opgezet met de deal. Politici van N-VA en CD&V vreesden dat de VRT via de VAR het plafond voor haar reclame-inkomsten zou omzeilen. ‘De keuze van de VAR om minder dan twee maanden voor de start van NRJ Vlaanderen de samenwerking eenzijdig te beëindigen, belemmert en verhindert de commerciële opstart van een nieuwe speler op de Vlaamse radiomarkt’, reageerde Peter Quaghebeur, ceo van SBS, gisteren. SBS zou zich beraden over juridische stappen. (belga, dod)

De podcasts van
De Standaard