Vedett brengt ‘100 procent hoofdingrediënt van bier’ op de markt (oftewel water)
Foto: Vedett

‘Zelfs tijdens Tournée Minérale kunt u trouw blijven aan Vedett.’ Met die slagzin lanceert het bedrijf water in een ‘funky Vedett blik’.

Na het grote succes van Tournée Minérale vorig jaar hebben opnieuw meer dan 60.000 mensen zich ingeschreven om in februari geen druppel alcohol te drinken. De horeca springt noodgedwongen mee op de kar en zet mocktails en alcoholvrije bieren op de kaart. Maar wat met de brouwers zelf?

Vedett wil de alcoholvrije maand origineel starten en lanceert daarom ‘Vedett extra water’. ‘Vedett Water 0,0 procent is een rebelse, non-conformistische manier om Tournée Minerale in te zetten, want ook tijdens deze alcoholvrije maand kan je trouw blijven aan Vedett’, klinkt het in een persbericht. ‘Bier bestaat al uit 90 procent water, maar voor Tournée Minérale doen we er een schepje bovenop. Deze 0,0 procent-blikjes bestaan voor 100 procent uit een hoofdingrediënt van bier: water.’

Vanaf februari zal het nieuwe product in de winkelrekken liggen. Een 6-pack water zal ongeveer 2,90 euro kosten. Of het initiatief na Tournée Minérale blijft bestaan, is niet bekend.

Wie denkt dat water alleengoed is voor vissen, kan gerust zijn: Vedett koos voor het logo op de blikjes wijselijk voor een eend.